Sotsiaalministeeriumi digitaalvõimekuse juht Imbi Kivi-Sild on 27 aastat töötanud kaheksa juhi alluvuses. Täna rääkis ta Pärnus juhtimiskonverentsil „Juht kui õpetaja“, milliseid omadusi ta juhi juures hindab.
- Sotsiaalministeeriumi digitaalvõimekuse juht Imbi Kivi-Sild tänasel Pärnu juhtimiskonverentsil. Foto: Urmas Kamdron
Kivi-Silla sõnul tunneb hea juht töötajate tegemiste vastu huvi, seab nende tööle ootused ja eesmärgid, kuid annab neile piisavalt vabadust nende eesmärkide täitmiseks. „Enamik mu juhte on need kriteeriumid täitnud, kuid on ka erandeid olnud,“ rääkis ta. Näiteks töötas ta lühikest aega juhi alluvuses, kes teadis ise kõike paremini ja andis täpsed juhised, kuidas midagi tegema peab. „See oli väsitav, mulle ei sobinud selline koostöö,“ rääkis Kivi-Sild. „On demotiveeriv, kui juht teab kõike kõige paremini. Mul ei sobi töötada koos autokraadiga. See on väsitav.”
Kivi-Silda häiris ka see, kui uus juht ei seadnud talle mitme kuu jooksul tööl mingeid eesmärke ja ootuseid. „Ta isegi ei öelnud, et ta veel ei tea või et tal on teised prioriteedid. Ta ütles vaid, et tee sama hästi tööd edasi,“ rääkis Kivi-Sild. „Mulle oli vajalik, et juhil oleks visioon, kuid ma ei saanud seda temalt. Mulle näitas see, et juht ei teadnud minu tegelikku väärtust.“
Kivi-Sild sõnas, et on aastate jooksul palju õppinud, kuidas käituda ja kuidas mitte. Näiteks oli ta ükskord ühel koosolekul, kus arutati ettevõtte järgmise aastate eesmärke. Juht tegi aga kõik ettepanekud maha. „Talle ei kõlvanud mitte midagi ja ta isegi ei suunanud meid kuhugi poole, vaid pärssis igasuguse loovuse,“ rääkis ta. Lõpuks oli juht sunnitud eesmärgid ise välja mõtlema. Järgmisel samasugusel koosolekul ei tahtnud enam ükski töötaja oma ideid välja pakkuda. „Oli ju teada, et ükski idee jälle ei kõlba,“ ütles Kivi-Sild.
Kivi-Sild peab lugu ühest oma endisest juhist, kes julges öelda, kui ta mingit vastust või lahendust ei teadnud. „Juht peab oskama teadmatust tunnistada ja julgema küsima,“ ütles ta. „Enne eeldasin, et juht peab kõike teadma, kuid nüüd mõtlen teisiti. Enam ei nooguta ma ise ka kunagi, kui ma tegelikult asjast aru ei saa. Seda ei tohiks häbeneda,“ rääkis ta.
Kivi-Silla sõnul peab juht oskama luua usaldusväärse keskkonna, kus inimesed julgeksid rääkida, mida nad mõtlevad. Samas töötajatele ei soovita ta asjatult juhtide selja taga viriseda, sest sel pole mingit mõtet. Samuti pole tema sõnul mõtet muudatustele vastu sõdida. „Muudatustes on alati ka võimalusi ja nendele keskendumine on kasulik,“ ütles ta.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.